Si mercaches un turismo ou unha furgoneta entre 2006 e 2013 podes recuperar parte do diñeiro que pagaches polo teu vehículo, incluso si xa o vendiches a un terceiro. A continuación explícarémosche o que necesitas saber para coñecer cómo funciona a demanda coletiva polo Cártel de Coches e te informaremos sobre a relevancia de reclamar de maneira conxunta, con máis afectados.
Pero, ollo! É importante que formalicemos a reclamación antes do 31 de marzo de 2023.
Cál é o fraude?
O Cártel de Coches e Furgonetas é un dos maiores escándalos da industria automovilística dos últimos anos.
O procedemento inicióuse a partir da confesión de SEAT S.A, que informou á Comisión Nacional de Mercados e Competencia (CNMC) da infracción. A continuación, e logo da impugnación xudicial da resolución da Audiencia Nacional, foi o Tribunal Supremo quen confirmou a sentencia.
Demostrouse, a partir de varias probas sobre reunións, comunicacións por correo electrónico e telefónico, que as principais empresas distribuidoras de vehículos en España infrinxiron de maneira continuada as normas reguladoras da competencia ao ofrecer información sobre as actividades realizadas por estas empresas mediante a súa rede de concesionarios:
- venta de vehículos novos
- venta de vehículos usados
- prestación de servizos de taller
- reparacións e mantemento
- venta de recambios oficiais
Estas prácticas son abusivas e restrictivas, supoñen a imposición de sobrecustos no precio de compra dos vehículos. Custos que asumiron os consumidores e que agora teñen dereito a reclamar de forma íntegra, así coma os intereses xerados durante este tempo.
Se declara aprobada a participación das empresas sancionadas en tres esquemas de intercambio de información:
- Club de marcas. Cártel de intercambio de información na área de xestión empresarial.
- Foro de Postventa. Cártel de intercambio de información na área de postventa.
- Xornadas de Constructores. Cártel de intercambio de información na área de márketing.
Cáles son as marcas implicadas?
A Comisión Nacional de Mercados e Competencia (CNMC) sancionou a 28 marcas de coches por intercambiar información estratéxica e comercial, de carácter sensible, así como por pactar os prezos. O conxunto destas marcas supón o 91% da cuota de mercado, o que xera una situación de monopolio que atenta contra a libre competencia, perxudicando aos consumidores.
Son as seguintes:
Citroen, Mitshubishi, BMW, Chevrolet, Chrysler, Jeep, Dodge, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Ford, Opel, Honda, Hyundai, Kia, Mazda, Mercedes, Nissan, Peugeot, Porsche, Renault, Seat, Toyota, Lexus, Volkswagen, Audi, Skoda e Volvo.
Quén pode reclamar?
Tes dereito a reclamar si como persona física ou xurídica, consumidor ou empresa:
- adquiriches un vehículo distribuido polas empresas participantes no Cártel
- recibiches ou pagaches servicios de postventa nos concesionarios oficiais das marcas
- recibiches ou pagaches servicios de reparación nos talleres oficiais das marcas
dende o 16 de febreiro de 2006 ata agosto de 2013.
É importante determinar o período de infracción e de participación no cártel de cada unha das marcas, xa que non é o mismo para todas. Por eso, primeiro hai que valorar cada caso de maneira individual tendo en conta a marca do vehículo afectado.
En Sinerxías podemos comprobar esta información por ti sen compromiso ou custo inicial.
Qué importe podo reclamar? Canto vou a recibir?
A cantidade calcúlase como a diferencia entre o que pagaches polo vehículo, e o que pagarías de non existir o Cártel. A factura de compra indica o que pagaches polo teu coche ou furgoneta, pero para calcular o que tiñas que haber pagado en realidade se necesita un informe pericial económico validado polos organismos de defensa da competencia.
Este informe pericial é o que fai interesante que a demanda se presente de forma colectiva e non individual.
Os primeiros estudos técnicos realizados amosan cifras que se atopan entre o 10 e o 18% do precio de adquisición do coche/furgoneta, ou sobre o precio dos servizos de reparación e postventa, máis os intereses legais xerados durante este tempo.
Qué documentación necesito?
Cómo mínimo necesitas demostrar canto e cómo pagaches polo vehículo, ou un comprobante de ter contratado os servizos de reparación e/ou postventa, que se poce facer coa seguinte documentación:
- factura de compra
- contrato de financiación ou compravenda a prazos
- factura/s da/s reparación/s ou servizos postvenda no taller oficial da marca
- xustificantes de pago das facturas ou das cuotas do contrato
- permiso de circulación
- ficha técnica do vehículo
- imposto de matriculación
Cándo teño que presentar a reclamación?
O prazo será mínimo de un ano dende que a resolución da CNMC se fai firme, pola confimación do Tribunal Supremo, o que foi sucedendo en diferentes datas, a primeira o 20 de abril de 2021. Este prazo pode interrumpirse debido a distintas reclamacións.
En España xa se dictaron as primeiras 20 sentencias, con resultados moi positivos para os reclamantes, polo que a intención do noso Fondo de Litigación é interpoñer a próxima reclamación no mes de maio-xuño, unha vez teñamos procesada toda a documentación xustificativa e se realice o informe pericial necesario para cuantificar o importe que solicitamos como indemnización.
Por iso, establecemos que o prazo límite para a recepción de documentación sexa o próximo 31 de marzo de 2023.